CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأحد، 10 أغسطس 2008

مشكله نادى الاهلى التى يتحدث عنها الجميع






اهلا بكم معلش معرفتش انشر مواضيع جديده بسبب السفر ولكن اثناء غيابى حدثت بعض الاشياء التى تستحق وقفه




واحد هذه الاشياء هى الكورة




مع انى بنت ولكنى بشجع مثلكم جميعا




واخيرا عندما بدأ الدورى المنتظر لنرى فيه الجماهير الاهلاويه والجماهير الزملاكويه والاسماعلاويه




اتفرجنا عليهم كلهم ولكن ماعدا نادى القرن


النادى المحبوب




وعندما سالنا ما السبب قيل ف جميع القنوات الفضائيه ان قناه نادى الاهلى تم افتتاحها


ولما سالنا ايه يعنى ؟




ايه دخل ده بعدم ظهور مباراه نادى الاهلى والاولمبى قالوا ااصل الاهلى احتكر مباراياته مع اتفاقيه مبرمه مع قناه الاحتكار الاولى


art




بان يكون نصيب الاهلى فى هذه الصفقه 49 فى الميه و قناه ال art


51 فى الميه




اى لها اتخاذ القرارات ومنع اى قناه فضائيه اخرى ببث الماتش مع العلم بوجود غقود لهذه القنوات مع اتحاد الاذاعه والتليفزيون




وهكذا لم يبث الماتش


وصاحت تلك القنوات الفضائيه المتعاقده




ولكن من القنوات التى وضح ففيها هذا الصياح هى قناه : مودرن سبورت


التى جاء فى برنامجها الشهير الذى يقدمه المعلق الشهير : مدحت شلبى




الذى صاح وقال ان اى معلومات عن المباره تم منع بثها او حتى عن طريق الموبايل ومن يشاهد ياخذ منه الموبايل




هذا هو نادى القرن الذى يظهر على حقيقته




وربما لو رايتم بعض مقتطفات من المباره تجدوا قله الجمهور فى المباراه




هذا هو النادى الذى نحبه ويحبنا ولكن اتضح كلام غير




وبعد كلام مدحت شلبى المعلق و الاستاذ حسن المستكاوى




علق الخطيب انى لا اريد ان اكون كع مودرن سبورت ومن المعروف انه يقدم برنامج هناك وقال ان هذه القناه تتهجم علىالنادى




ولكن يبدو يا كابتن الخطيب انك تريد ان تكون من اسرة قناه نادى الاهلى وفقك الله




انا من رايى ان جماهيريه نادى الاهلى سوف تقل بعد هذه الزوبعه




ونادى الاهلى لن يتحكم بالاتحاد وهو ما يبدو واضح




تحياتى




يارب يكون الموضوع عجبكم


33 التعليقات:

لؤلؤة الاسلام يقول...

حبيبتى انى احبكم في الله ازيك يا قمر

و حشااانى مووووووووووت
و ايه اخبار الدروس ماشيه كويس
يعنى مش فيه حد اجل معاد البدا و لا حاجة ههههههههه

و على فكرة انا مش كنت اعرف الحكاية ديه خالص و انا كمان كنت في النادى الاهلى امبارح و كن فاضى اوى فقلت تكيد علشان الماتش
و انا مبسوووطة جدا عارفة ليه

علشان انا اول تعليييق

ههههههههههه
و جزاك الله خيرا

ســـهــــر يقول...

شوفى يا قمر انا معاكى فى كل حاجة قولتيها وانا أهلاوية بطريقة بشعه جدا
والجمهور الاهلاوى كلة فى حالة صدمة

بس فى نقطه انا مش معاكى فيها ان جماهير الاهلى هتقل بسبب الموضوع دة

احنا اة بنضايق ونتخنق بس مستحيل نبطل نشجع الاهلى

وياريت يلاقوا حل للمهزلة دى
وشكرا ليك على البوست الهايل

Abdallah Hosni يقول...

اولا حمدا لله على السلامة

ولسة ولسة

النادى ده اخلاقه زى عود الكبريت

انا ماعنتش داخل المدونة دى تانى لانها اهلاوية :)

زملكاااااااوى وافتخر...عائدووون

احتكار قناة...احتكار حكام نمساوين...احتكار عقود ...وسوسة لاعبين....!!؟

انى احبكم فى الله يقول...

شكرا يا خديجه على التعليق الجميل والاخبار وصلت

وانتى وح

انى احبكم فى الله يقول...

والله يا سهر انا كرهت النادى الاهلى عن نفسى يمكن انتى بتحبيه لدرجه انك من الممكن انك مش ممكن تشجعى غيره وذى ما قال عبد الله النادى سمعه
شكرا على الزياره

انى احبكم فى الله يقول...

عبد الله الباشا كده بتستغنى عن المدونه ذى ما استغنى النادى
اخص عليك

وعلى العموم احب اعرفك ان اخويا زملكاوى

وشكرا على التعليق

انى احبكم فى الله يقول...

اين الجميع؟

cheaster lover يقول...

شكرا على الموضوع

تحياتى

انى احبكم فى الله يقول...

على فكرة يا جماعه رنا سامى دى مش انا دى واحده اديتها مدونتى القديمه

إبن مصر يقول...

السلام عليكم ورحمة الله
انا جيت اهو اختى الغاليه ولى الشرف انك تزورينى ومش بس كده لا وتدعونى للزياره وانا تحت امرك لأن ببساطه ده شرف لى انى ازورك وخصوصا كمان انك اهلاويه وعلى فكره انا اهلاوي صميم جدا
ومهما عمل الأهلى فإحنا حبينا الأهلى بلعيبته وبمجلسه وبكل مشاكله وبكل بطولاته ومن الصعب اننا نكره النادى ده ولكن ممكن جدا ناخد موقف على حاجه سلبيه انما الموقف عمره ما يكون كره للنادى
اتمنى انهم الأول يعرفوا مين اللى بيحب النادى هيلاقوا الأكثر من 70% هيكونوا ميقدروش يدفعوا رسوم اشتراك قناه كمان لأنها الفئه البسبطه من الشعب اللى الأهلى مشى فى فتره كبيره اوى من زمنه بدعوات الملايين منه
تحياتى واسف للإطاله
اه نسيت
احبك الله الذى احبتينا فيه
اخوكى
nageh

ReEm يقول...

والله انا ماليش في الاهلي ولا الزمالك لاني سعودية

ولا ليا في الكورة اصلا و حتى المنتخب السعودي مش بتفرج مباراياته بشجع من بعيد

بس حبيت ازوك واعطيك رايي في مدونتك اللي بجد لقيتها هادية ورقيقة و بسيطة جدا

بعيد عن التكلف مدونة مريحة بصراحة

انى احبكم فى الله يقول...

الى ابن مصر بجد شكرا على التعلق الرائع وشكرا على زيارتك لمدونتى المتواضعه

انى احبكم فى الله يقول...

اهلا بالصديقه ريم وشكرا على زيارتك المتواضعه ومعلش ان الموضوع مش يهمك اوى لانك سعوديه ولكن بجد شرفتينى بزيارنك وشكرا على الكلام الحلو

blue-wave يقول...

معلش بقى
اسمحيلى اختلف معاكى
الأهلى بيحاول يسترد حقوقه اللى ناهبها اتحاد الكوسه برئاسه الحرامى الكبير سمير زاهر
وبعدين مش البيه زاهر برضه كان صاحب بيع الدورى المصرى كله حصريا لل art
من اربع سنين؟
اشمعنى دلوقتى عامل فيها عنتر؟؟؟

حسن حنفى يقول...

ahlawy 4 ever

اتمني التواصل

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

السلام عليكم
نورتي مدونتي المتواضعة واتمنى دوام التواصل بينا
للاسف انا ماليش في الكورة خالص
بس الاحتكار والاقطاع بقى في كل حاجة اشمعنى يعني الكورة اللي هتسلم منه
كل عام وانتي بخير
استاذنك في رفع تاكيد الكلمة من التعليق
تحياتي

فراشة البساتين يقول...

حبيبتى

اولا انا مش عيزاكى تزعلى منى

لو اتاخرت عليكى صدقينى غصب عنى

لكن انا مقدرش انقطع عن مدونتك ابدا

----------------------------------

بالنسبة لموضوعك

فالاهلى هو الاهلى مهما حصل

عمر جماهيره ما هتنقص ابدا

ممكن ناخد موقف آه

لكن نكره الاهلى مستحيل

لاننا بكل بساطة بنعشق النادى ده

لانه يستاهل

وانا مع الدكتور عمرو فى كل كلامه

ومع الاخ ناجح

ومع كل اهلاوى بيحب الاهلى بجد

انى احبكم فى الله يقول...

اهلا بيك يا عمرو والله انا متفقه معاك فى ان سمير زاهر هو المستولى على الاتحاد اوكى ولكن الاهلى بصراحه واخد حقه تالت ومتلت بين بقيه الانديه

انى احبكم فى الله يقول...

شكرا يا حسن على الرد و التواصل الدائم

شكرا يا عاشقه النقاب على الزياره الجميله و فعلا عندك جق

انى احبكم فى الله يقول...

اهلا بيرد فير على الرد والتواصل الرائع
وواضح من رايكم ان فعلا ممكن ناخد موقف لكن مش هنكرهه بس ياريت هو يراعينا

TIMMY !! يقول...

على عكسك تماما ..
مع إني ولد .. إلا إني مش بتابع الكورة خالص ...
و لا حتى ماتشات المنتخب ..

معلش .. مش هقدر أعلق على "فحوى" :) البوست .. حلوة فحوى دي :)

و شكرا جزيلا على الزيارة .

مدونتك رائعة ..

sara draz يقول...

بس بس بس
ال كورة ال
الواحد مش فاضى للكلام ده
احنا ناس ورانا اعدادية
مش كورة وكلام فاضى

وتحياتى اليكى
وتسلمين

إشراقة أمل يقول...

اني احبكم بالله
ازيك
اعتذر عن تأخر الزيارة بس والله مش كنت بالبيت علشان كدا تأخرت

اشكرك جدا على زيارتك لى ويارب تتكرر واديني زورتك
موضوع جميل بس اسمحيلي مش اقدر اتكلم فيه اصلي بصراحة مش بحب الكورة
وان خجلانة من نفسي اني مش بفهم فيها بس اعمل ايه احنا بنهتم بحجات تانيو غير الكورة كل واحد واهتمامات بلدة بقا
تحياتي ليكي
اشراقة

mostafa rayan يقول...

mعزيزتي
جماهير الأهلي لن تقل
ثم ان مصلحة الخطيب المادية والأجتماعية والأعلامية انه يكون في قناة الأهلي الخطيب مايقدرش يبيع الأهلي لأن دة الدجاجة التي تبيض له الماظا وليس ذهبا فقط
دة حتي شوبير اللي مالي كل القنوات والصحف عايز يروح قناة الأهلي وبيقولك انا احد ابنائه واستفيدو من خبرتي في الأعلام كله بيدور على مصلحته
تحياتي لك

يا ريت تشيل يتأكيد الكلمة لسهولة التعليق

Maha Shahen يقول...

انا اسفه يا عزيزتى لو تعليقى اتاخر لكنى بصراحه مكنتش عارفه هعلق اقول ايه اصلا
هو لو هتكلم عن اسلوب الكتابه فهو فعلا جميل وتحليل رائع
لكن الموضوع نفسه بصراحه غريب , اصلى مش من محبين الكوره وبرغم انى ممكن ازعل ناس كتير بس بتمنى لو تتشال كل المحطات اللي بتذيع المطتشات
علشان لما بكون عايزه اتفرج علي شيء وعندى حد من مدمنين الكوره بضطر انى اسيبه يتفرج وابقى قاعده متغاظه بقى ههههههههههههههه
طيب مهو المطش طويل ورخم يسبونى اتفرج شوية علي اللي انا عيزاه ويقلبوا وهما هيعرفوا النتيجه
انا احب اتفرج علي لعبة التنس الاسكواش اما كوره لالالا
صحيح انتى لسه مجاوبتيش علي الواجب ليه بقى
الحكايه بسيطه هتكتبى موضوع عندك زى بتاع الكوره دا بيقول
اكتبى 16 صفه من نفسك
ودورى بقى بداخل نفسك وطلعلنا اجمل 16 صفه فيكى
وبعدين اهدى الواجب لأى حد تحبيه بعد كدا
وحمدالله على سلامتك بعد غياب
ويا ريت لو تلغى تأكيد الكلمه من التعليقات
تحياتى ليكى

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

اها

دى مشكله مالهاش لازمه خالص

عملوها مش عارف ليه

؟؟؟!!!!

بس الاكيد ان القنوات اللى عملتها عشان معادتش هتذيعها يعنى دولت المتضرر الوحيد

من كده

فراشة البساتين يقول...

ليكى عندى واجب تعالى خديه

ومش هقبل اى اعتذار

انى احبكم فى الله يقول...

شكرا ليك يا تيمى على الزياره الزياره الاجميله التى اتمنى ان تتكرر والله ظاهرة ان الاولاد مش بتفرجوا على الكورة كثرت

انى احبكم فى الله يقول...

والله ياريحانه الاسلام فعلا كفايه علينا الاعداديه ربنا يعينى وشكرا على الزياره

انى احبكم فى الله يقول...

لا ابدا شكرا على زيارتك الكريمه والتى اتمنى ان تتكرر فى انتظارك

انى احبكم فى الله يقول...

شكرا على الزياره الكريمه والله انا معاك فى كلامك كل واحد و مص وحاضر هشيل تاكيد الكلمه

انى احبكم فى الله يقول...

اهلا بنور اذيك فينك يا بنتى والله كويس انك رديتك لانى بجد كنت مشتقالك وشكرا على الرد الجميل وحاضر هرد على التاج

انى احبكم فى الله يقول...

والله عندك حق انا معاك فى كلامك

وان شاء الله هاخد التاج يا فير بيرد بس هوفين على العموم فى انتظار ردك